זיכוי מביצוע של נהיגה בקלות ראש ובמהירות מופרזת

זיכוי מביצוע של נהיגה בקלות ראש ובמהירות מופרזת

במהירות מופרזת - עורכי דין תעבורה

כנגד הנאשם הוגש כתב אישום המייחס לו עבירה של נהיגת רכב בקלות ראש ובמהירות העולה על המותר, בכך שנהג בדרך שאינה עירונית במהירות של 202 קמ”ש, בעוד שהמהירות המותרת במקום הינה 90 קמ”ש. מהירות הנאשם נמדדה על ידי מכשיר הדבורה.

הנאשם הודה כי נהג ברכב במקום ובמועד הנקובים בכתב האישום וכפר ביתר העובדות.

לצורך הוכחת עובדות כתב האישום, ביקשה התביעה להתבסס, בין היתר, על דו”ח זיכרון דברים על הפעלת מכשיר הדבורה וכן על דו”ח העיכוב. הסנגור התנגד להגשת מסמכים אלו מאחר ומדובר בצילומים ולא במסמכים המקוריים. בנוסף, על דו”ח זיכרון הדברים נערכו מחיקות- נמחקו פרטיו של השוטר ונמחקה המהירות שנמדדה ונרשמה מחדש. עוד ביקשה התביעה להתבסס על תעודת עובד ציבור בקשר לבדיקה תקופתית שנערכה למכשיר.

בית המשפט לתעבורה קבע כי אומנם יש נטייה לעבור היום ממבחני קבילות פורמאליים של ראייה למבחני מהימנות הראייה וניתן לראות בראייה משנית כראיה מקורית, אולם, במקרה דנן מאחר והתביעה לא יכולה הייתה ליתן הסבר מדוע לא הוגשה הראיה המקורית והיכן היא, לא ניתן לקבל את הראיה המשנית. בנוסף, קבע בית המשפט כי העובדה שמדובר בטופס עם מחיקות מחייבת הצגת הטופס המקורי או לפחות הסבר מדוע לא ניתן להציג את הטופס המקורי. יתר על כן, בית המשפט קבע כי תעודת עובד הציבור הינה ראייה מספקת לכך כי המכשיר נבדק לפני האכיפה ונמצא תקין, אך אין כל ראיה לכך כי המכשיר נבדק לאחר האכיפה ולכן אין וודאות כי בזמן האכיפה המכשיר היה תקין.

לאור טעמים אלו, זיכה בית המשפט את הנאשם מהעבירות שיוחסו לו.

משרד עורך דין תעבורה שי גלעד ממוקם ברמת גן, ברח’ ז’בוטינסקי 33, מגדל התאומים 1, המצוי באחד מצירי התנועה הראשיים במדינת ישראל ונגיש מכל מקום בארץ. המשרד מטפל בתיקי תעבורה כולל עברות תעבורה על מהירות מופרזת, נהיגה בשיכרות, תאונות דרכים, פסילת המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, שלילה על נקודות וכל תיקי תעבורה הדורשים עורך-דין מתמחה בבתי משפט לתעבורה, בתל אביב, חיפה, באר שבע, נתניה, אשדוד, ובכל בתי המשפט בארץ. צור קשר עוד היום לקבלת מידע ויעוץ מקצועי 03-7169977